Globalny kryzys kontenerowy jak rzep przyczepiony do psiego ogona nadal trapi globalny łańcuch dostaw. Zastoje w portach, nierównowaga kontenerowa, wysokie ceny transportu sprawiają, że przeciętny Kowalski odczuje na własnym portfelu lokalne konsekwencje globalnego kryzysu.
– W ciągu ostatniego roku stawki transportu morskiego zostały wywindowane nawet o 1000 procent względem ubiegłorocznych. Tę różnicę odczujemy finalnie my, jako konsumenci – tłumaczy dr Jacek Karcz, ekspert w dziedzinie logistyki, transportu, spedycji i strategii sprzedaży z Wyższej Szkoły Bankowej w Warszawie.
Zmniejszenie zagrożenia epidemicznego w Chinach jest szansą na odbudowę eksportu polskich produktów spożywczych i kosmetycznych - oceniła dla PAP Małgorzata Zawisza z Polskiej Agencji Inwestycji i Handlu. Według niej na ten rynek mogą też z powodzeniem wejść firmy oferujące sprzęt do gier video.
Ceny frachtu towarów przewożonych w kontenerach w umowach spotowych na liniach Daleki Wschód – Europa Zachodnia (włącznie z DCT Gdańsk) zmalały w minionym tygodniu o 34 dolary za TEU (kontener 20. stopowy), tj. do 586 USD.
Pomorska Specjalna Strefa Ekonomiczna otworzyła drzwi do świata innowacji
Powtórki z historii, czyli o szkodach i niebezpieczeństwach na morzach i oceanach świata. Raport wypadków i zdarzeń morskich – kwiecień 2024 r.
W szczecińskiej Radzie Miasta powstała nowa komisja ds. gospodarki morskiej
Polska Grupa Zbrojeniowa nawiązuje współpracę z Palo Alto Networks
UMG: szkolenie "Prawne aspekty morskiej energetyki wiatrowej" już w czerwcu
Pomorskie branże kluczowe i inteligentne specjalizacje Pomorza. Bierzmy przykład z Danii [RELACJA]